La regidoria de Serveis Socials de l'Ajuntament de Canals augmenta el seu equip base i posa en marxa un servei d'assessorament diari

2017.06.02 Millora Serveis Socials. Ajuntament de Canals
02/06/2017

L'increment del finançament de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i la Diputació per als Serveis Socials hi ha permès que l'Ajuntament de Canals haja augmentat el seu equip base de personal, i a més a més, haja posat en marxa un servei d'assessorament diari. Com ha explicat el regidor de l'àrea Toni Sánchez, l'Ajuntament de Canals ha percebut aquest any un finançament de la Conselleria per a serveis socials de 228.600 euros. D'aquesta quantitat, s'han destinat als equips bàsics 170.172 euros, la qual cosa suposa un increment respecte a l'any passat del 465%.

   Segons ha explicat Sánchez, açò ha fet possible l'augment de les contractacions de personal i crear una xarxa de professionals "capaç de compaginar la proximitat a la ciutadania amb els recursos precisos per a la cobertura de les necessitats socials".

  En el cas de Canals, s'ha contractat una psicòloga, una treballadora social, un educador de carrer, i un auxiliar administratiu. A aquest nou personal se suma, a més a més, la incorporació d'una treballadora social que abans prestava els seus serveis en diferents municipis, i que ara s'incorporà a l'equip de Canals de forma permanent.

   Per a l'edil, amb aquestes noves contractacions, l'equip tècnic del municipi compta amb tres treballadors socials, un educador de carrer, una psicòloga i un administratiu. El que, sens dubte, com ha afirmat Sánchez, suposarà "una millora en l'assessorament, més possibilitats d'atenció, així com que l'equip base estiga més al carrer, el que afavorirà l'atenció diària de les persones".

   Així mateix, aquesta ampliació de personal que garantirà un millor funcionament del servei, hi ha permès que des d'ahir s'haja posat en funcionament un nou servei d'atenció personalitzada que atendrà als usuaris tots els dies de 10,00 a 12,00 del matí per a qualsevol consulta i sense cita prèvia. Un nou servei que podrà ser modificat en funció de les necessitats de la població.