Les Festes Patronals de Sant Antoni 2018 arriben a més de 70.000 persones en les xarxes socials
2018.01.24 Les Festes Patronals de Sant Antoni 2018 arriben a més de 70.000 persones en les xarxes socials
24/01/2018

És ben sabut l'interés per la Foguera més enllà del terme de Canals, símbol del poble i una bona manera de donar-li visibilització i poder generar atenció i curiositat per moltes més coses que envolten la festa, cultura i patrimoni de Canals. Per això, un any més, s'ha posat especial atenció des de l'Ajuntament en difondre la festa de Sant Antoni tot el possible.

 

Canals ha aparegut a la premsa comarcal, digital i en paper, a l'autonòmica i, inclús, a la premsa nacional. La Foguera ha sigut protagonista en televisions i emissores de ràdio comarcals, valencianes i en informatius o programes de televisions nacionals. I, a més, el mateix dia dels Parells representants municipals assistiren a la fira de turisme més gran del país, FITUR en Madrid.

Tot això ha estat acompanyat amb una intensa campanya de difusió a través de les xarxes socials de l'Ajuntament de Canals: el VI Concurs de Selfies o els vídeos promocionals de la festa i el poble, han ajudat en gran mesura a fer arribar el patrimoni canalí a molta més gent. El perfil de Twitter (@ajuntdecanals) ja supera els 1400 seguidors i la pàgina de Facebook (AjuntamentCanals) els 2.800, continuant amb la línia ascendent fins ara.

 

Aquestes estadístiques aporten la informació per tal de donar una idea de la repercussió mencionada:

- El vídeo promocional de les festes, que en tan sols 2 setmanes supera les 10.000 reproduccions, ha passat per davant de 30.000 perfils distints en Facebook i supera les 300 vegades compartit. És la publicació amb més viralitat de llarg que té la pàgina de l'Ajuntament de Canals.

- El Concurs de Selfies "Foguera 2018" ha comptat amb 70 imatges publicades que complien les bases. Moltes d'elles han arribat, cadascuna, a més de 5.000 comptes distints de Facebook o han sigut compartides més de 100 vegades. Cal recalcar que moltes imatges han quedat fora de concurs per no complir les bases, malgrat que algunes eren molt originals.

- El vídeo promocional "Canals, un poble viu" ha superat les 5.000 reproduccions en menys d'una setmana, s'ha compartit més de 200 vegades i ha sigut visualitzat per 15.000 perfils distints.

- S'han fet publicacions dels distints actes de les festes patronals en directe, amb la intenció d'informar activament de tot el que anava succeint.

 

Tot suma i aquestes tres primeres setmanes de 2018 han acumulat una repercussió en Facebook de més de 70.000 perfils diferents als que els ha arribat alguna de les publicacions de l'Ajuntament. Si es tenen en consideració els 20.000 comptes distints que hi havia en les mateixes dates en 2016 amb els 23.000 de l'any 2017, pot parlar-se d'un augment més que considerable en la difusió dels continguts relacionats amb la festa i el poble de Canals.

Segons Ricardo Requena, alcalde i responsable de Premsa i Comunicació, "des de la Regidoria apostem per la divulgació de les festes a través de les xarxes socials, ja que es tracta d'una via important per a fomentar l'interés turístic de Canals." Per altra part, afegeix l'edil, "continuem treballant també per a rendir comptes a la població de tot el que gira al voltant de l'Ajuntament i la localitat".